ŠAC – šviesti, aprūpinti, padėti Mūsų vertybės: Atsakingumas Pasitikėjimas Sąžiningumas Pagarba Pagalba
Nuskambėjus skambučiui iš paskutinės pamokos, mokykloje nutilo mokinių šurmulys, bet mokytojų darbas tęsiasi: reikia ne tik sutvarkyti pasibaigusių mokslo metų ataskaitas, bet ir kurti naujus planus, idėjas.
Birželio 9 d. pakviečiau Alytaus miesto ir rajono mokyklų lituanistes į Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto darbuotojų vedamą seminarą „Lietuvių literatūra mokykloje: naujų vadovėlių galimybės atverti mokiniams tautosaką, klasiką, modernybę“. Seminare lietuvių kalbos ir literatūros mokytojams buvo pateiktos praktinės rekomendacijos, kaip globaliame pasaulyje mokiniams kalbėti apie nacionalinę literatūrą ir kultūrą, analizuojami konkretūs pavyzdžiai, padėsiantys įgyvendinti naująją Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrąją programą.
Pirmojoje seminaro dalyje doc. dr. Darius Kuolys, Vilniaus universiteto docentas, Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto vyresnysis mokslo darbuotojas, supažindino su įtraukiais mitologijos, tautosakos, literatūros klasikos tekstų aktualizavimo būdais, naujomis tradicijos ir šiuolaikinės literatūros interpretacijos galimybėmis, atsižvelgiant į jauno žmogaus savikūros poreikius. Kiekvienas mokytojas, išklausęs lektoriaus įžvalgas, atrado sau ir savo klasei tinkančius darbo būdus ir metodus. Per kavos pertraukėlę galėjome pavartyti dar dažais kvepiančius 5, 7, 9 klasių literatūros vadovėlius, susipažinti su tekstais, užduotimis ir klausimais, užduoti rūpimus klausimus lektoriams, vadovėlių autoriams.
Antroji dalis sukėlė didžiausią susidomėjimą tarp lituanistų, nes kartu su Jurga Dzikaite, Vilniaus tarptautinės mokyklos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininke bei Dainora Eigminiene, Vilniaus Šv. Kristoforo gimnazijos mokytoja eksperte, pristatėme ir nagrinėjome būdus, kaip literatūros pamokose naudoti vaizdinę medžiagą, nuorodas į įvairius kultūros šaltinius ir medijas, atverti tekstų kultūrinius kontekstus, skatinti atidų teksto skaitymą ir kritinį mąstymą, sieti literatūros skaitymą su savikūros siekiais, diferencijuoti ugdymo turinį remiantis vadovėlio medžiaga.
Šešios seminaro valandos neprailgo. Daugybė praktinių patarimų bei Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto darbuotojų ir vadovėlių autorių pažadas, kad iki naujųjų mokslo metų mokyklas turėtų pasiekti literatūros vadovėliai 6, 8, 10 klasėms, nuramino mokytojus, kad kitų mokslo metų nepradėsime su nerimu, galėsime turėti naujutėlius, įdomius, darbui pagal naująją programą skirtus vadovėlius.
Dalia DABUŠINSKIENĖ
Šaltinių pagr. m-klos mokytoja, Alytaus miesto lietuvių kalbos mokytojų metodinės grupės pirmininkė
Komentuokite naujieną