ŠAC - Švietimo aprūpinimo centras

Mūsų vertybės: Atsakingumas   Pasitikėjimas   Sąžiningumas   Pagarba   Pagalba

ATSAKINGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Laikomės žodžio
  • Prieš imdamiesi veiksmų, išanalizuojame situaciją, įvertiname pasekmes, nuodugniai ir geranoriškai aptariame su kolegomis, kaip įgyvendinsime veiklas

PASITIKĖJIMAS

mums reiškia veiklos laisvę nevengiant įsipareigojimų, tad mes:

  • Leidžiame vieni kitiems pasirinkti patikėtų užduočių įgyvendinimo būdus
  • Mokomės iš klaidų ir reguliariai tobuliname savo kvalifikaciją

SĄŽININGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Nemeluojame nei sau, nei kitiems
  • Nuomonę grindžiame faktais, ją pateikiame nepažeisdami kito žmogaus jausmų ir nuostatų

PAGARBA

mums reiškia kiekvieno žmogaus kaip asmenybės priėmimą, tad mes:

  • Įsiklausome ir išklausome įvairiausias nuomones ir pasiūlymus be išankstinių sąlygų ar nusiteikimo
  • Neužgauname vieni kitų orumo, konstruktyviai teikiame ir priimame grįžtamąjį ryšį

PAGALBA

mums reiškia drąsą kreiptis pagalbos ir atvirai ją priimti, tad mes:

  • Susidūrę su sunkiai sprendžiama problema, atvirai dalijamės su kolegomis ir bandome ją išspręsti bendrai
  • Pastebėję, kad kolega turi sunkumų, neatidėliodami pasisiūlome padėti juos įveikti sutelktai

Tarptautinė kelionė į atsinaujinantį požiūrį per „Erasmus+“ projektą

2017 08 01

Trečiasis tarptautinio „Erasmus+“ programos projekto „Žingsniuojame į atsinaujinantį požiūrį“ partnerių (katalonų, lenkų, rumunų ir lietuvių) susitikimas įvyko Rumunijoje Scoala Gimnaziala Buzescu mokykloje. Lietuvai atstovavo Telšių lopšelio-darželio „Berželis“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Janina Gedgaudienė ir aš, projekto koordinatorė, auklėtoja Danutė Raudienė.

Scoala Gimnaziala Buzescu įsikūrusi 85 km nuo Rumunijos sostinės Bukarešto, Buzescu kaime. Mokykloje yra darželis, pradinės ir vidurinės klasės, joje mokosi vaikai nuo 3 iki 14 metų amžiaus. Kaimelis yra pietinėje šalies dalyje ir pagrindinė jo gyventojų veikla – žemės ūkis ir gyvulininkystė. Kai kurie mokiniai yra iš šeimų, turinčių nedideles finansines galimybes. Mokyklos misija – padėti mokiniams įgyti bendrųjų įgūdžių, formuoti vertybes ir požiūrį, leidžiantį ugdytiniams prisitaikyti prie besikeičiančios visuomenės. Mokyklos dalyvavimas projekte yra puiki galimybė mokiniams daugiau sužinoti apie tvarumo sampratą, keistis partnerių šalių kultūrinėmis žiniomis ir tobulinti anglų kalbos įgūdžius. Mokykloje mokosi įvairių tautybių mokiniai. Apie 40 proc. jų yra romai. Šie žmonės mėgsta keliauti iš vietos į vietą, todėl mokyklai kyla nemažai problemų. Mokytojai nuolat stebi šeimas ir, kai jos grįžta, ugdytinius kuo greičiau stengiasi vėl integruoti į ugdymo(si) procesą, kad jie laiku suspėtų įgyti ugdymosi kompetencijų ir baigtų mokslus.

Susitikimo metu buvo aptartos atliktos veiklos, numatyti ateities planai ir susitikimai. Mūsų darželio vaikai, vadovaujami kūrybiškų auklėtojų, jau susipažino su projekto partnerių šalimis, mokėsi taupiai naudoti popierių, panaudojo jo atliekas pasigamindami savo popierių ir iš jo gamindami darbelius. Su projekto partneriais keičiamės atliktais darbeliais: juos paštu siunčiame vieni kitiems. Jau keitėmės  sveikinimais Kalėdų ir Naujųjų metų proga, rėmeliais su vaikų grupių nuotraukomis, iš antrinių žaliavų pagamintais telefonais. Mūsų partneriai iš Lenkijos ir Katalonijos į tarptautinį susitikimą Rumunijoje atvyko su mokiniais. Jie gyveno rumunų šeimose.

Per susitikimą Rumunijos mokytojai norėjo kuo daugiau papasakoti apie savo mokyklą, šalį. Mokykloje stebėjome kelių valandų koncertą, susipažinome su ugdomosiomis bei kitomis erdvėmis. Kieme pasodinome draugystės darželį ir aliejiniais dažais ant išorinės sienos nutapėme  draugystės medį, kiekviena partnerė mokykla nupiešė savo vėliavas. Vyko užsiėmimai miške, aplankėme senųjų amatų kaimelį, kur kiekvienas dalyvis pasigamino po arkliuką.

„Erasmus+“ programos projektai – puiki galimybė ugdyti vaikus, gebančius dirbti tarptautinėje komandoje, tobulinti įvairių gebėjimų kompetencijas, anksti pradėti mokytis anglų kalbos. Mokytojams tai puiki galimybė keistis gerąja patirtimi savo ir tarptautinėse bendruomenėse, tobulinti pedagoginius, informacinių komunikacinių technologijų, kalbinius gebėjimus.

 

Danutė RAUDIENĖ
Telšių l.-d. ,,Berželis“ auklėtoja, projekto koordinatorė



Komentuokite naujieną





 

Mokymosi išteklių medžiaga

Mokymosi išteklių video medžiaga

Vadovėlių duomenų bazė

Vadovėlių duomenų bazė

Lietuvos pirmoko pasas

projektas