ŠAC - Švietimo aprūpinimo centras

Mūsų vertybės: Atsakingumas   Pasitikėjimas   Sąžiningumas   Pagarba   Pagalba

ATSAKINGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Laikomės žodžio
  • Prieš imdamiesi veiksmų, išanalizuojame situaciją, įvertiname pasekmes, nuodugniai ir geranoriškai aptariame su kolegomis, kaip įgyvendinsime veiklas

PASITIKĖJIMAS

mums reiškia veiklos laisvę nevengiant įsipareigojimų, tad mes:

  • Leidžiame vieni kitiems pasirinkti patikėtų užduočių įgyvendinimo būdus
  • Mokomės iš klaidų ir reguliariai tobuliname savo kvalifikaciją

SĄŽININGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Nemeluojame nei sau, nei kitiems
  • Nuomonę grindžiame faktais, ją pateikiame nepažeisdami kito žmogaus jausmų ir nuostatų

PAGARBA

mums reiškia kiekvieno žmogaus kaip asmenybės priėmimą, tad mes:

  • Įsiklausome ir išklausome įvairiausias nuomones ir pasiūlymus be išankstinių sąlygų ar nusiteikimo
  • Neužgauname vieni kitų orumo, konstruktyviai teikiame ir priimame grįžtamąjį ryšį

PAGALBA

mums reiškia drąsą kreiptis pagalbos ir atvirai ją priimti, tad mes:

  • Susidūrę su sunkiai sprendžiama problema, atvirai dalijamės su kolegomis ir bandome ją išspręsti bendrai
  • Pastebėję, kad kolega turi sunkumų, neatidėliodami pasisiūlome padėti juos įveikti sutelktai

Mokytojų kūrybinių darbų paroda

2016 02 10

Ar kada teko susimąstyti, kas yra geras mokytojas, koks jo gyvenimo tikslas, vizija bei misija? Tikriausiai ne vienas apie tai bent kartą susimąstėte, pagalvojote ir turite savo atsakymą. Mokytojas iš tiesų dažnai panašus į antikinį herojų Prometėją – vedlį, lyderį, kasdien įžiebiantį kūrybos kibirkštį kiekvieno mokinio sąmonėje. Jeigu pavyksta, po to įsiliepsnoja kūrybos procesas, kurio sustabdyti praktiškai nebeįmanoma. Mokytojas kasdien yra vedlys, sektinas pavyzdys, lyderis, kuriuo pasitikintys mokiniai geba tobulėti, vystytis, kad vėliau patys mokytų savo vaikus, kurtų, ieškotų, pranoktų savo mokytojus, kaip vokiečių daktarą Faustą nustebino gerokai patobulėjęs jo mokinys Vagneris.

Mokytojų esama labai įvairialypių, tačiau modernios visuomenės iššūkis – nuolat tobulėjantis, nepailstantis, „amžino“ variklio principu dirbanti asmenybė. Viena tokių asmenybių yra Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos istorijos mokytojas ekspertas Virginijus Navickas. Per keletą pavasario, vasaros, rudens bei žiemos atostogų periodų darbštusis mokytojas  sukūrė ir išleido 5 istorijos pratybų-užduočių sąsiuvinius, o 2014–2015 m. kartu su bendraautoriais du istorijos vadovėlius 11 ir 12 klasei. Mokytojo pavyzdžiu seka ir kiti kolegos. Štai matematikos mokytoja ekspertė Irena Šukienė su Daiva Riukiene 2015 m. išleido vadovėlį bei „Matematikos užduočių rinkinį“. Technologijų mokytoja ekspertė Regina Vaitkevičienė taip pat parengė ir išleido „Technologijų vadovėlį 5–6 klasėms“ bei „Tekstilę, technologijas 7–10 klasėms“. 2008–2010 m. Dailės mokytoja ekspertė 2011 m. Elida Ignatavičienė yra išleidusi „Mokyklinį dailės terminų žodyną“, o prancūzų kalbos mokytoja ekspertė Dalia Šarkūnaitė dar 2003 m. parengė ir išleido užsienio kalbos vadovėlį. Etikos mokytoja ekspertė Inga Vainorienė, istorijos mokytojas ekspertas Virginijus Navickas, vokiečių kalbos mokytoja metodininkė Ingrida Bagučianskienė, muzikos mokytoja metodininkė Vilma Ušinskienė bei informacinių technologijų mokytojas metodininkas Andrius Bukis kartu su kitais Lietuvos mokytojais parengė ir 2013 m. išleido mokytojo knygą, pavadintą „Tarpkultūrinio švietimo teorija ir praktika“. Vadovėlių, pratybų bei užduočių sąsiuvinių leidybos imasi tie pedagogai, kurie savo ugdytiniams neranda labiausiai tinkamų mokymo priemonių. Neįsivaizduojame nė vieno renginio, šventės, susitikimo be informacinių technologijų mokytojo Andrius Bukio fotografavimo profesionaliu fotoaparatu, kaip ir nepamainoma yra studijos „Mes galim“ vadovė, nepailstanti muzikos mokytoja, dainų rinkinių autorė Vilma Ušinskienė, ruošianti gimnazijos choristus, solistus, abiturientų „Šimtadienio“, „Paskutinio skambučio“ ir kitus šventinius koncertus. Be abejo, didžiuojamės ir ŠDT aktorės bei teatro mokytojos Silvijos Povilaitytės „Šimtadienių“ scenarijais, spektakliais ir leidiniais. Parodoje pateikta ir dailės mokytojos Elidos Ignatavičienės keramikos dirbinių. Be tiesioginių metodikos ir ugdymo priemonių kūrimo mokytojai dar imasi ir meninių tekstų rašymo, knygų leidybos. Kada nutyla skambučiai, ateina savaitgalis, prasideda vasaros atostogos, nemaža mokytojų  imasi menų terapijos: vieni tapo paveikslus (D. Vaidžiulis, A. Bražaitė, L. Krankalytė), moterys mezga, siuvinėja, siuva, veria karolius, užsiima dekupažu (D. Kerienė, I. Šulskienė, S. Staškuvienė, R. Štabokienė, L. Tiepelienė, V. Raziūnienė, S. Liutikienė, J. Vaišvilienė), kiti kuria dainas, poeziją (V. Ušinskienė, I. Riukienė, J. Šilenskienė, L. Narbutienė, L. Krankalytė, A. Bražaitė, S. Polekas). Viena vertus, tokia veikla yra savotiška darbų mokykloje refleksija, iškrova, kita vertus, tokia veikla pasitarnaujama artimiesiems: gera ir patiems pasipuošti originaliu rankdarbiu, paveikslu,  ir šeimos narį sušildyti nauju megztiniu, riešinėmis ar kepuraite. Neįtikėtina, tačiau per dvi dienas nuo sumanymo pradžios Simono Daukanto gimnazijos skaitykloje pavyko surinkti nemažos dalies pedagogų kūrybos vaisius.

 Mokytojų kūrybinių darbų paroda

Džiugu, jog gimnazijos mokytojai nuolat sklidini kūrybinių sumanymų, polėkių, impulsų.

Angelė BRAŽAITĖ
Lietuvių kalbos mokytoja



Komentuokite naujieną





 

Mokymosi išteklių medžiaga

Mokymosi išteklių video medžiaga

Vadovėlių duomenų bazė

Vadovėlių duomenų bazė

Lietuvos pirmoko pasas

projektas