ŠAC - Švietimo aprūpinimo centras

ŠAC – šviesti, aprūpinti, padėti Mūsų vertybės: Atsakingumas   Pasitikėjimas   Sąžiningumas   Pagarba   Pagalba

ATSAKINGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Laikomės žodžio
  • Prieš imdamiesi veiksmų, išanalizuojame situaciją, įvertiname pasekmes, nuodugniai ir geranoriškai aptariame su kolegomis, kaip įgyvendinsime veiklas

PASITIKĖJIMAS

mums reiškia veiklos laisvę nevengiant įsipareigojimų, tad mes:

  • Leidžiame vieni kitiems pasirinkti patikėtų užduočių įgyvendinimo būdus
  • Mokomės iš klaidų ir reguliariai tobuliname savo kvalifikaciją

SĄŽININGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Nemeluojame nei sau, nei kitiems
  • Nuomonę grindžiame faktais, ją pateikiame nepažeisdami kito žmogaus jausmų ir nuostatų

PAGARBA

mums reiškia kiekvieno žmogaus kaip asmenybės priėmimą, tad mes:

  • Įsiklausome ir išklausome įvairiausias nuomones ir pasiūlymus be išankstinių sąlygų ar nusiteikimo
  • Neužgauname vieni kitų orumo, konstruktyviai teikiame ir priimame grįžtamąjį ryšį

PAGALBA

mums reiškia drąsą kreiptis pagalbos ir atvirai ją priimti, tad mes:

  • Susidūrę su sunkiai sprendžiama problema, atvirai dalijamės su kolegomis ir bandome ją išspręsti bendrai
  • Pastebėję, kad kolega turi sunkumų, neatidėliodami pasisiūlome padėti juos įveikti sutelktai

Kaip paversti klasę patrauklia edukacine aplinka?

2018 01 09

Neretai pedagogai neturi iš ko rinktis, kai tenka mokinius mokyti paprastai perpildytose, nepatrauklios aplinkos klasėse, nors intuityviai supranta, kokia mokymosi aplinka galėtų daryti teigiamą poveikį mokymuisi ir jo rezultatams.

Džordžo Lukaso švietimo fondo internetinio leidinio „edutopia“ tinklaraštyje „Five-Minute Film Festival“ kino režisierė, daug metų kurianti dokumentinius filmus „History Channel“, Amy Erin Borovoy (dar žinoma kaip VideoAmy) pateikia 5 minučių trukmės filmukų, kuriuose kalbama apie tai, kokį poveikį mokymosi aplinka turi mokinių pasiekimams, dalinasi patirtimi, kokių nedidelių organizacinių, išplanavimo, mokinių susodinimo, klasės apšvietimo ar apdailos pokyčių reikia klasėje, kad būtų sukurta geresnė, palankesnė aplinka mokyti ir mokytis, sąrašą.

Inovatyvios mokymo(si) erdvės:

  1. Flexible Learning Environments (04:02)
    Ostino (Teksasas, JAV) Eanes Independent School District mokiniai ir mokytojai kalbasi apie mokyklų rajone vykdomą eksperimentą kuriant ateities klases, kuriose siekiama skatinti ugdyti ir tobulinti svarbiausius XXI a. visų klasių mokinių gebėjimus.
  2. Building a Positive School Climate (02:28)
    EdWeek“ infografinis vaizdo siužetas supažindina su įvairiausiais mokyklos fizinės aplinkos būdais, galinčiais turėti poveikio kuriant bendrą mokymosi aplinką, inovatyviais edukacinių erdvių pavyzdžiais.
  3. How to Organize Your Classroom iš Instructor Magazine (03:29)
    Scholastic“ siūlo kelis vaizdo įrašus, kuriuose pristatyti pradinių klasių išplanavimo pavyzdžiai. Šiame siužete galite pamatyti, kaip itin organizuotai dirbanti pirmosios klasės mokytoja Lindsay Brooks įrengia klasės erdvę. Taip pat žiūrėkite vaizdo įrašą apie judėjimo klasėje organizavimą.
  4. Wooranna Park – The Third Teacher (06:13)
    Tai puikus integruoto patirtinio mokymosi Wooranna Park pradinėje mokykloje (Viktorija, Australija) pavyzdys.
  5. Classroom Seating Arrangements (02:39)
    Mokinių susodinimas – vienas iš būdų greitai pertvarkyti edukacinę erdvę. Čia rasite patarimų, atskleidžiančių galimus mokinių suolų sustatymo klasėje privalumus ir trūkumus. Daugiau informacijos iš Tesol Class.
  6. Reimagining Learning Spaces: Admin Perspectives (05:22)
    Kas svarbiau, lanksčiai organizuota mokymosi aplinka klasėje ar XXI a. mokymas(is)? Šiame vaizdo siužete Kaliformijos mokyklos vadovybė aptaria, kaip mokyklos erdvių atnaujinimas paskatino taikyti naujus mokymo metodus.
  7. Classroom Cribs: Sprinkle Teaching Magic Classroom Tour (14:50)
    Apsilankykite ir pasinaudokite naujomis idėjomis. Užsikrėskite mokytojos Sheila Jane entuziazmu.
  8. How to Make an Ugly Classroom Beautiful (06:54)
    Šiame pagreitinto veiksmo vaizdo siužete pamatysite, kaip Korėjos anglų kalbos mokytoja nuobodžią rusvai gelsvos spalvos klasės aplinką paverčia spalvinga filmų tematikos mokymosi erdve.
  9. Space to Learn by Bobbi Macdonald (05:42)
    Įkvepiantis mokytojos pasakojimas apie tai, kaip kuriant pirmąją Baltimorės valstybinę nepriklausomą mokyklą, pedagogų komanda kūrė naujas klasės fizinės aplinkos vizijas.

Daugiau patarimų ir šaltinių, kuriuose galite rasti informacijos edukacinių erdvių kūrimo ir tobulinimo tema, rasite „Remake Your Class“.

Šaltinis: Amy Erin Borovoy „5-Minute Film Festival: Classroom Makeovers to Engage Learners“ (Džordžo Lukaso švietimo fondo internetinis leidinys „edutopia“, 2014 m. liepos 18 d., atnaujinta 2016 m. liepos 29 d.) (šaltinis prieinamas https://www.edutopia.org/blog/film-festival-learning-spaces-classroom-makeovers?utm_content=blog&utm_campaign=fmff-learning-spaces&utm_source=facebook&utm_medium=socialflow&utm_term=link)

 „Lyderių laiko 3“ inf.



Komentuokite naujieną





 

Švietimo naujienos

Mokymosi išteklių medžiaga

Mokymosi išteklių video medžiaga

Vadovėlių duomenų bazė

Vadovėlių duomenų bazė

Lietuvos pirmoko pasas

projektas