ŠAC – šviesti, aprūpinti, padėti Mūsų vertybės: Atsakingumas Pasitikėjimas Sąžiningumas Pagarba Pagalba
Apsidžiaugiau laimėjusi atranką dalyvauti Erasmus+ programos Kauno technikos profesinio mokymo centro vykdomo projekto ,,Profesinės kompetencijos – sėkmės raktas darbo rinkoje“ dėstymo/mokymo vizite Latvijoje.
Iki vizito pradžios teko atlikti „namų darbus“ – pasiruošti pamokoms kitoje mokykloje: parinkti mėgstamus ir naudingus mokymo metodus, tinkančius nurodytoms temoms. Kadangi dėstymo vizitas turėjo vykti užsienio kalba, teko pakartoti terminus, paruošti dvikalbes užduotis Jelgavos mokiniams, numatyti pamokos medžiagos įtvirtinimo būdus.
Atvykus į Jelgavos technikumą administracija mus labai nuoširdžiai priėmė. Kartu pasidžiaugėme jų puikiu mokymo centru, aptarėme darbotvarkę. Buvo malonu sutikti pažįstamas profesijos mokytojas, su kuriomis teko susipažinti Latvijoje, Laidzėje prieš kelerius metus vykusiame apdailininkų konkurse. Kolegės papasakojo apie savo darbą, parodė apdailininkų dirbtuves. Pristačiau Lietuvoje sukurtą mokymo(si) platformą, kurioje pateikiami vadovėliai, technologinės procesų kortelės, įvairios užduotys ir kontroliniai klausimai bei filmai. Kiekvienas platformoje užsiregistravęs mokytojas esamą medžiagą gali papildyti savo nuožiūra. Pasirodo, Latvijos mokytojai irgi naudojasi panašia platforma, kuri palengvina mokytojo darbą, rengiantis pamokoms, o mokinius patraukia savo vaizdumu, galimybe teorinę medžiagą išklausyti audio įraše. Greitai prabėgo laikas, diskutuojant apie aktyvių mokymo metodų taikymą, naudojant mokyme e-mokymosi platformą.
Vizito metu vedžiau pamokas: „Įrankiai, naudojami tinkuojant mechanizuotu būdu”, „Mechanizuoto tinkavimo darbų organizavimas“, „Naujai statytų sienų paruošimas tinkuoti mechanizuotu būdu“, „Skiedinio užpurškimas ant paviršiaus“, „Dažų paruošimas mechanizuotam dažymui“. Profesinio mokymo pamokose mokiniai buvo skatinami prisiminti fizikos dėsnius, biologijos kursą, panaudoti ekonomikos žinias. Siekdama mokymo(si) rezultatų, naudojau šiuos aktyvius mokymo metodus: aiškinimą, demonstravimą, savarankišką darbą, savarankišką mokymąsi, pokalbį, praktines užduotis, minčių lietų, diskusiją. Mokinių pasiekti rezultatai buvo užfiksuoti dienyne.
Aktyvi buvo ir kita diena, kai vykome pas socialinius partnerius stebėti vykdomų statybos technologinių procesų. Dažytojų brigadininkas trumpai papasakojo apie objektą, apibūdino dažymo prietaisus ir įrangą. Supažindinti su darbų sauga objekte, buvome paprašyti iš toliau savarankiškai stebėti mechanizuotą dažymą. Vėliau mūsų laukė mechanizuoto tinkavimo pamoka kitame statybos objekte. Statybininkai taip pat mielai mus priėmė ir čia: buvome supažindinti su darbų saugos instruktažu ir stebėjome vykdomą procesą. Akį džiugino profesionaliai atliekami užpurškimo, skiedinio išlyginimo darbai.
Tarptautinės Erasmus+ projektinės veiklos padėjo išbandyti save, įgyti naujos patirties ir ją pritaikyti grįžus į savo mokyklą.
Violeta AŠMONTIENĖ
Statybos darbų profesijos mokytoja ekspertė
Komentuokite naujieną