ŠAC – šviesti, aprūpinti, padėti Mūsų vertybės: Atsakingumas Pasitikėjimas Sąžiningumas Pagarba Pagalba
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojas dr. Eirimas Velička kartu su Pedagogikos katedros Muzikos didaktikos studijų studentėmis Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos pradinių klasių mokiniams organizavo muzikos pamoką „Žaidžiame su instrumentais“. Į pamoką sugužėjo daugiau nei 40 trečių ir ketvirtų klasių mokinių su mokytojomis.
Progimnazijos moksleiviai, 4a ir 3c klasių mokiniai, netradiciškai mokėsi pažinti muzikos instrumentus. Pamoka vyko Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA). Pamoką pradėjau pristatydama veiklą ir paaiškindama mokiniams apie Karlo Orffo muzikos instrumentus. Paminėjau, jog K. Orffas yra vokiečių kompozitorius, pedagogas, gimęs Miunchene. Visame pasaulyje jis žinomas ne tik dėl savo kūrybos, bet ir dėl originalios vaikų muzikinio ugdymo sistemos, kurią pateikė penkių tomų veikale „Mokykla“ (Orff-Schulwerk). K. Orffas sukūrė metodiką, kurios pagrindas buvo grupinė improvizacija ritminiais-melodiniais ir dirigavimo pratimais.
LMTA Pedagogikos katedra, įsigijusi šiuos instrumentus, gražų gegužės trečiadienį pakvietė mokinius su jais susipažinti. Įdomu tai, jog mokiniai labai greitai įvaldė pagrindinius principus ir galėjo groti. Šie muzikos instrumentai – tai puiki galimybė vaikų saviraiškai, nes muzikuoti galima jau nuo pat pirmųjų pamokų. Tai įvairių dydžių metalofonai, ksilofonai, dūdelės. Be šio instrumentarijaus antro ir trečio kursų studentės kartu su dėstytoju, muzikos vadovėlių autoriumi, gerai žinomu pedagogu E. Velička mokiniams parodė, kaip grojama kanklėmis ir skudučiais. Visi norintys galėjo pabandyti pagroti bent vienu instrumentu, pritarti dainoms.
Manome, jog toks bendradarbiavimo ir bendravimo džiaugsmas sustiprino mokinių norą mokytis muzikos, ją pažinti ir suprasti. Studentėms tai buvo puiki galimybė įgyti muzikos pedagogo patirties mokant groti muzikos instrumentais. Mokiniai vienas paskui kitą veržėsi groti, džiaugėsi kiekvienu išgautu garsu.
Vaiko intelektas formuojamas ne vien istorijos ar pasaulio pažinimo žiniomis. Pasak JAV psichologo H. Gardnerio (1983) teorijos, muzika – viena iš intelekto rūšių (muzikinis intelektas), o lavinant šį intelektą, lavėja ir visi kiti: tarpasmeninis (kai vaikai muzikuoja drauge, įvairiais būdais bendrauja vieni su kitais), kūniškas, kinestezinis (kūno judesiai reikalingi ritmuojant, grojant muzikos instrumentais), vidinis, asmeninis (vaikas supranta studijuojamo dalyko svarbą, geba emocionaliai įsijausti), verbalinis intelektas ir kt.
Jelena VALIULIENĖ
Vilniaus Jono Basanavičiaus prog-jos muzikos mokytoja ekspertė,
LMTA Pedagogikos katedros lektorė
Komentuokite naujieną