ŠAC – šviesti, aprūpinti, padėti Mūsų vertybės: Atsakingumas Pasitikėjimas Sąžiningumas Pagarba Pagalba
„Vaikas ankstyvajame amžiuje, iki šešerių metų, kalboms yra labai imlus. Jis kaip kempinėlė gali labai daug sugerti, jo atmintis yra begalinė“. (Lietuvos edukologijos universiteto Vaikystės studijų katedros docentė Aldona Mazolevskienė)
PROJEKTO TIKSLAS
Mūsų mokyklėlės „Smalsieji pabiručiai“ priešmokyklinio ugdymo grupės pedagogė Asta Želionienė ir anglų kalbos mokytoja Vilma Vilčikauskienė sumanė į priešmokyklinio ugdymo grupės veiklą integruoti anglų kalbą ir taip gimė projektas „Mano augintinis. My pet“. Jo tikslas – sužinoti, kokius augintinius vaikai turi namie, ugdyti pasakojimo įgūdžius, dalintis savo patirtimi, ugdyti vaikų kūrybiškumą, sudominti vaikus anglų kalba, per žaidimus išmokti keletą anglų kalbos žodžių.
AUGINTINIŲ TEMA VAIKAMS ĮDOMI
Ši tema vaikams be galo artima ir įdomi, nes visi namuose laiko šuniuką arba katinėlį. Svarbiausia ugdymą sieti su gyvenimiška vaikų patirtimi. Gyvūno auginimas vaikams gali padėti susirasti draugų, jo buvimas kelia saugumo jausmą, o žaidimai su augintiniu neleidžia liūdėti ar jaustis vienišam. Ši tema iš tiesų puiki, nes padeda prakalbinti net pačius nedrąsiausius. Vaikai noriai nešė į grupę savo augintinių nuotraukas, rodė savo draugams ir su meile bei dideliu susidomėjimu pasakojo draugams apie augintinių priežiūrą, dresavimą, žaidimus ir nuotykius.
KATINAS COOKIE VAIKUS KALBINO IR LIETUVIŠKAI, IR ANGLIŠKAI
Visos veiklos metu su vaikais draugavo katinėlis Cookie, kuris mokėjo „kalbėti“ ir lietuviškai, ir angliškai bei labai norėjo susipažinti su vaikų augintiniais. Vaikai piešė savo augintinius, juos pristatė, pasakė jų vardus, kopijavo žodžius, iš spalvoto popieriaus lankstė šuniuką. Išmoko angliškai pasakyti kelis gyvūnų pavadinimus. Vaikai žaidė žaidimus „Šuniukas“, „Katinas ir pelė“, vaidino, improvizavo, ką gyvūnai mėgta daryti, dainavo anglišką ,,Skaičių dainelę“, skaičiavo grupės minkštus žaislus ir lietuviškai, ir angliškai, atliko skaičiavimo užduotį, o „Labirinte“ padėjo šuniukui surasti savo šeimininką. Iš pabirusių raidelių dėliojo žodžius „cat“, „dog“, „pet“. Savo augintinių piešinius ir nukopijuotus augintinių vardus klijavo prie surinktų žodžių ant didelio plakato.
Stebėtina, kaip natūraliai per žaidybinę veiklą vaikai įsiminė angliškus žodžius, noriai juos kartojo. Vaikai labai smalsūs, todėl lengvai perprato žaismingą informaciją. Veikla buvo aktyvi, įdomi ir vaikams, ir mokytojoms. Bendras mokytojų darbas ugdo bendrystės jausmą tarp pedagogų ir vaikų, o mokytojų entuziazmas įkvepia vaikus dar labiau plėtoti savo kūrybines galias. Jau dabar drauge su vaikais sprendžiame, apie ką angliškai kalbėsime kitą kartą…
Asta Želionienė
Priešmokyklinio ugdymo pedagogė
VšĮ „Smalsieji pabiručiai“, Šiauliai
Komentuokite naujieną