ŠAC - Švietimo aprūpinimo centras

Mūsų vertybės: Atsakingumas   Pasitikėjimas   Sąžiningumas   Pagarba   Pagalba

ATSAKINGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Laikomės žodžio
  • Prieš imdamiesi veiksmų, išanalizuojame situaciją, įvertiname pasekmes, nuodugniai ir geranoriškai aptariame su kolegomis, kaip įgyvendinsime veiklas

PASITIKĖJIMAS

mums reiškia veiklos laisvę nevengiant įsipareigojimų, tad mes:

  • Leidžiame vieni kitiems pasirinkti patikėtų užduočių įgyvendinimo būdus
  • Mokomės iš klaidų ir reguliariai tobuliname savo kvalifikaciją

SĄŽININGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Nemeluojame nei sau, nei kitiems
  • Nuomonę grindžiame faktais, ją pateikiame nepažeisdami kito žmogaus jausmų ir nuostatų

PAGARBA

mums reiškia kiekvieno žmogaus kaip asmenybės priėmimą, tad mes:

  • Įsiklausome ir išklausome įvairiausias nuomones ir pasiūlymus be išankstinių sąlygų ar nusiteikimo
  • Neužgauname vieni kitų orumo, konstruktyviai teikiame ir priimame grįžtamąjį ryšį

PAGALBA

mums reiškia drąsą kreiptis pagalbos ir atvirai ją priimti, tad mes:

  • Susidūrę su sunkiai sprendžiama problema, atvirai dalijamės su kolegomis ir bandome ją išspręsti bendrai
  • Pastebėję, kad kolega turi sunkumų, neatidėliodami pasisiūlome padėti juos įveikti sutelktai

Kazlų Rūdos pagrindinės mokyklos mokinių ir mokytojų tarptautinio Erasmus+ projekto vizitas Rumunijoje

2015 10 30

Toliau tęsiasi mokykloje vykstantis tarptautinis projektas „Mūsų miškai – mūsų ateitis“. Spalio 4 dieną į Rumuniją išsiruošė net 10 žmonių – 5 mokyojai ir 5 mokiniai. Į projektinį susitikimą vyko koordinatorės J. Kvietkauskienė ir J. Makauskienė, o geografijos mokytoja D. Petraitienė dalyvavo darbo stebėjimo veikloje pagal projekto programą. Mokinių mainų programoje dalyvavo mokiniai Justas Bieliauskas, Vakarė Gudelytė, Gabrielė Černauskaitė, Ieva Išganaitytė, Justas Narbutaitis ir juos lydinčios mokytojos L. Strukaitienė ir R. Žemaitienė.

Mažame Rumunijos Petroasa mieste susitiko visų projekte dalyvaujančių šalių mokyklų mokytojai, o mūsų mokiniai turėjo galimybę bendrauti ir bendradarbiauti su rumunų ir suomių bendraamžiais.

Išsamiau apie kelionę pasakoja projekto dalyviai.

Koordinatorės J. Kvietkauskienė ir L. Makauskienė

„Net nepastebėjome, kaip prabėgo pirmieji projekto metai. Per šiuos metus tapome geri draugai su kitų šalių projekto dalyviais. Smagu, kai susitikę randame bendrų temų, iš kurių mums svarbiausia – mūsų miškai. Šio susitikimo metu pasidžiaugėme nuveiktais darbais bei aptarėme iškylančias problemas, taip pat daug diskutavome apie antrųjų metų programą bei jau vykstančias veiklas.

Rumunija – nepaprastai gražaus gamtovaizdžio šalis, tačiau ne tokia išsivysčiusi kaip Lietuva. Pamatę, kaip gyvena kai kuriuose kaimuose žmonės, kai sužinojome, jog kai kur vos prieš metus įvesta elektros energija – galėjome pasverti savąsias vertybes. Beje, rumunai – žmonės labai nuoširdūs, jaunimas saugo savąsias tradicijas, tautiškumą.“

Mokytojos L. Strukaitienė ir R. Žemaitienė

„Spalio mėnesį mums teko laimė aplankyti Rumuniją. Tai šalis Europos pietryčiuose, jos šiaurėje ir viduryje iškilę Karpatų kalnai, kurių slėniuose mes ir gyvenome. Gamta ten nuostabi: šimtamečių medžių miškai, graikinių riešutų medžiai, natūralūs kalnų gamtovaizdžiai, laikinosios upės, turistų nelabai pasiekiamos olos su tūkstančiais mieguistų šikšnosparnių, aštrios uolos ir serpentinai, vingiuojantys tarp daugybės vienuolynų. Visa tai mums teko matyti, pajusti ir tuo pasidžiaugti. Kalnų papėdėse prisiglaudusių kaimų žmonės labai nuoširdūs. Jie mus vaišino tradiciniais Rumunijos valgiais, aprodė gražiausius savo gyvenamos vietovės gamtovaizdžius, noriai pasakojo apie savo šalies tradicijas. Mums teko ne tik stebėti tradicinius, per šventes iki šių dienų noriai visos kaimo bendruomenės šokamus šokius, bet ir patiems „pakilnoti kojeles“. Labai didelę pažintinę vertę turėjo bendravimas su kitataučiais šio projekto dalyviais portugalais, ispanais, suomiais, olandais ir rumunais. Sužinojome nemažai apie jų mokyklas, gyvenimo būdą, pomėgius ir kt. Savo kailiu patyrėme, jog norint keliauti ir pažinti kitus kraštus, būtina mokytis užsienio kalbų.“

O štai mūsų mokinių patirti įspūdžiai

Pasakoja Ieva: „Iš pradžių keliaudama į Rumuniją šiek tiek jaudinausi. Nežinojau, koks tai kraštas, kaip mane sutiks, kokie žmonės ten gyvena… Tačiau nuvažiavus daug kas pasirodė visai kitaip. Atvykę į Rumuniją, apsistojom viešbutyje. Viešbutis buvo erdvus, šiltas ir jaukus. Buvo nerealu ir labai smagu pažiūrėjus pro langą pamatyt didžiausius kalnus, kokių Lietuvoje tikrai nepamatysi. Susitikusi su savo bendraamžiais suomiais ir rumunais pajutau jų paprastumą, nuoširdumą. Mes visiškai nejutom kalbos barjero. Taip susidraugavome, kartu, aplankėme pilis, buvome vienuolynuose. Daug sužinojau apie rumunų gyvenimo būdą, papročius, kultūrą. Šią kelionę ilgai nešiosiu savo širdyje, nes ji man paliko neįkainojamą įspūdį.“

O Gabrielė priduria: „Vykome į Rumuniją. Ten miškai yra labai gražūs. Susipažinau su daug žmonių, net susiradau draugų. Buvo labai linksma ir įdomu su jais. Buvome Drakulos pilyje. Rumunijoje sužinojau labai daug naujų dalykų. Ir man ten labai patiko, netgi norėčiau sugrįžti atgal.“

Justas įvertina trumpai ir drūtai: „Kelionė į Rumuniją man buvo šauniausias įvykis mano gyvenime. Susipažinau su suomiais, rumunais ir keliais portugalų mokytojais. Pažinau rumunų gamtą, miestus ir papročius.“

Vakarė teigia: „Ši savaitė buvo labai įdomi. Mes susipažinom su daug malonių žmonių, matėme Rumunijos gamtos grožį, kultūrą, nuostabias vietas kaip bažnyčios, vienuolynas kalnai ir dar daug kitų vietų… Gamta labai svarbi mano gyvenime, taigi matyti kitokius gamtovaizdžius buvo kažkas naujo. Man labai patiko ši kelionė ir laukiu dienos, kai aš vėl sugrįšiu į šią nuostabią šalį. Ačiū projekto organizatoriams!“

Pasakoja Julius: „Šios kelionės aš niekada nepamiršiu, nes ji buvo įsimintiniausia mano gyvenime. Mes vienas kitą artimiau pažinome, lavinome anglų kalbą, susipažinome su vaikais iš kitų šalių. Taip pat supratau, kad tokioms kelionėms reikia turėti jėgų. Esu labai dėkingas mokytojoms, kurios suteikė tokią galimybę ir mus lydėjo. Taigi apibendrinus viskas buvo labai šaunu!“

Mokytojos D. Petraitienės įspūdžiai iš darbo stebėjimo veiklos:

„Esu labai patenkinta, kad mane kolegė Jurga Kvietkauskienė įtraukė į projektą „Mūsų miškai – mūsų ateitis“, tad spalio mėnesį važiavau į Rumuniją stebėti geografijos pamokų.

Atvykus į Rumuniją, mane pirmiausia pakerėjo kaimo vaikų nuoširdumas, džiaugsmas, jų pagarba savo mokytojui. Mokyklos koridoriuose, klasėse ant sienų matėme mokinių darbus, kaip ir pas mus mokykloje.
Tikros pamokos eigos neteko stebėti, nes mokytojas vedėsi mus į gamtą parodyti vietovės kraštovaizdžio. Kopėme į kalną, ėjome išdžiūvusios kalnų upės vaga, diskutavome apie uolienas, kalnų susidarymo kilmę šiose vietovėse, miško medžių įvairovę, aplankėme natūralius kalnų urvus, nepritaikytus turistams. Mokytojas parodė, kokias jis turi didžiules galimybes dirbti su mokiniais gamtoje. Gyvas pavyzdys yra geriau už sausą vadovėlio teoriją! Mokiniai savo įgytas žinias iš karto gali pritaikyti praktikoje čia pat savo kaimo apylinkėse. Tai yra labai puiku…

Liūdnas pastebėjimas buvo vienas – projektas vadinasi „Mūsų miškai – mūsų ateitis“, o Rumunijoje miškai masiškai kertami, mediena parduodama užsieniui. Tai pabrėžęs geografijos mokytojas dėl to labai apgailestavo. Lietuvos miškingumas yra 30 procentų (nedidelis), žmonės supranta, kad reikia saugoti mišką, todėl jau yra priimtas įstatymas: kiek miško iškirtai, tiek turi atsodinti… Manau, ir Rumunijoje ateis laikas, kai žmonės pradės mąstyti, kad miškas yra didelė šaliesvertybė, o ne pajamų šaltinis.“

Apibendrinant galima pasakyti, kad mums visiems tai buvo puiki galimybė įgyti naujų žinių, išbandyti įvairius darbo metodus, dalintis patirtimi bei patiems jos įgyti. O gegužės mėnesį laukiame visų projekto partnerių bei jų mokinių Lietuvoje.

I. KVIETKAUSKIENĖ ir L. MAKAUSKIENĖ
Projekto koordinatorės, mokytojos



Komentuokite naujieną





Mokymosi išteklių medžiaga

Mokymosi išteklių video medžiaga

Vadovėlių duomenų bazė

Vadovėlių duomenų bazė

projektas