ŠAC - Švietimo aprūpinimo centras

Mūsų vertybės: Atsakingumas   Pasitikėjimas   Sąžiningumas   Pagarba   Pagalba

ATSAKINGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Laikomės žodžio
  • Prieš imdamiesi veiksmų, išanalizuojame situaciją, įvertiname pasekmes, nuodugniai ir geranoriškai aptariame su kolegomis, kaip įgyvendinsime veiklas

PASITIKĖJIMAS

mums reiškia veiklos laisvę nevengiant įsipareigojimų, tad mes:

  • Leidžiame vieni kitiems pasirinkti patikėtų užduočių įgyvendinimo būdus
  • Mokomės iš klaidų ir reguliariai tobuliname savo kvalifikaciją

SĄŽININGUMAS

mums reiškia laiku ir kokybiškai atliekamas pareigas, tad mes:

  • Nemeluojame nei sau, nei kitiems
  • Nuomonę grindžiame faktais, ją pateikiame nepažeisdami kito žmogaus jausmų ir nuostatų

PAGARBA

mums reiškia kiekvieno žmogaus kaip asmenybės priėmimą, tad mes:

  • Įsiklausome ir išklausome įvairiausias nuomones ir pasiūlymus be išankstinių sąlygų ar nusiteikimo
  • Neužgauname vieni kitų orumo, konstruktyviai teikiame ir priimame grįžtamąjį ryšį

PAGALBA

mums reiškia drąsą kreiptis pagalbos ir atvirai ją priimti, tad mes:

  • Susidūrę su sunkiai sprendžiama problema, atvirai dalijamės su kolegomis ir bandome ją išspręsti bendrai
  • Pastebėję, kad kolega turi sunkumų, neatidėliodami pasisiūlome padėti juos įveikti sutelktai

Lietuvių kalbos mokymo priemonė I–II ir III–IV klasių mokiniams: paskirtis ir taikymo galimybės

„Kalba mane augina“ – tai viena iš pradinių klasių mokinių lietuvių kalbos mokymo priemonių, padedanti mokiniui žaisminga, patrauklia forma ir aktualiu turiniu, praktiškai ugdyti (is) lietuvių kalbos gebėjimus. Nors ši dviejų dalių (I–II ir III–IV klasėms) priemonė rengta orientuojantis į mokinių iš dvikalbės ir daugiakalbės aplinkos lietuvių kalbos ugdymo ypatumus, ja gali naudotis ir mokiniai, kuriems lietuvių kalba yra gimtoji.

Atkreiptinas dėmesys, kad mokymo priemonė nėra vadovėlis, nepretenduoja „padengti“ visos lietuvių kalbos ugdymo programos (priemonės medžiaga neapibrėžta laiko, programos turinio aspektu), todėl jos taikymo galimybės ir nauda priklausys nuo mokytojo kompetencijų modeliuoti konkrečios klasės mokinių kalbos ugdymo turinį, atsižvelgiant į ugdytinių kalbinius gebėjimus ir patirtį, parinkti ar siūlyti vaikams pasirinkti tinkamiausias mokymosi veiklas, temas, užduotis. Priemonėje pateiktos užduotys skirtos mokinių lietuvių kalbos gebėjimų ugdymui tiek klasėje, užduotis atliekant individualiai, poroje, ar nedidelėje grupėje, tiek namuose. Tikėtina, kad daugumą užduočių, vadovaudamiesi sutartiniais ženklais, mokiniai galės atlikti savarankiškai.

Priemonėje esančios užduotys apima visas lietuvių kalbos sritis: kalbėjimą, klausymą, skaitymą, rašymą. Taisyklingos lietuvių kalbos vartojimo, klausymo, sakytino teksto supratimo gebėjimams ugdyti pateiktos įgarsintos užduotys MP3 formatu.

Siekiant aktualizuoti lietuvių kalbos mokymąsi, priemonėje analizuojamos pradinių klasių mokiniui artimos temos, pateikiamos praktinės situacijos iš gyvenimiškos aplinkos, pavyzdžiui, mokomasi pasakoti apie save, savo šeimą, gyvenamąją aplinką, taisyklingai vartoti žodžius būtinus kasdienėje veikloje. Atlikdami užduotis mokiniai susipažins su Lietuvos valstybės simboliais, šventėmis, papročiais, gamta. Vaikai mokysis: suprasti trumpus pasakojimus, pokalbius, pranešimus gerai žinomomis temomis ir reaguoti į kalbą; susikalbėti paprasčiausiose buitinėse, kasdienės veiklos situacijose; suprantamai tarti lietuvių kalbos garsus, atpažinti iš klausos žodžius; kalbėti bendrine kalba; įgyti skaitymo technikos (skirti žodžių ir sakinių ribas, sieti garsus ir raides, tinkamai intonuoti sakinius) ir gebėjimo suprasti rašytinį tekstą pradmenis; rašyti.

Tikimės, kad lietuvių kalbos mokymo priemonė „Kalba mane augina“ padės mokytojui rasti sėkmingų sprendimų ir būdų, skatinančių pasiekti kuo geresnių mokinių lietuvių kalbos pasiekimų, mokiniui – patirti lietuvių kalbos mokymosi džiaugsmą ir prasmę.

 

Kalba mane auginaRita Mikelionytė, Gintarė Šeškevičiūtė, Saulius Vasiliauskas
„Kalba mane augina“

Lietuvių kalbos mokymo priemonė I–II klasių mokiniams, besimokantiems mokyklose tautinės mažumos kalba

Kalba mane augina I–II kl. (atsisiųsti) (87.8Mb)

Kalbėjimo ir klausymo užduotys MP3 formate (atsisiųsti) (38.6Mb)

 

 

Kalba mus_auginaRita Mikelionytė, Gintarė Šeškevičiūtė, Saulius Vasiliauskas
„Kalba mane augina“

Lietuvių kalbos mokymo priemonė III–IV klasių mokiniams, besimokantiems mokyklose tautinės mažumos kalba

Kalba mane augina III–IV kl. (atsisiųsti) (54.1Mb)

Kalbėjimo ir klausymo užduotys MP3 formate (atsisiųsti) (45.4Mb)

Puslapis „Lietuvių kalbos mokymo priemonė I–II ir III–IV klasių mokiniams: paskirtis ir taikymo galimybės“ paskutinį kartą atnaujintas 2016-01-08

Mokymosi išteklių medžiaga

Mokymosi išteklių video medžiaga

Vadovėlių duomenų bazė

Vadovėlių duomenų bazė

projektas