Raguviškiai džiaugiasi pakliuvę į tinklus


Tiesiogine prasme pakliūti į tinklą nesinorėtų. Bet šį kartą norėčiau pristatyti ,,Besimokančių mokyklų tinklų“ (BMT)  projektą, kurio veikloje dalyvauti yra įdomu, naudinga, perspektyvu.

,,Tinklas – organizacinė forma, transformavimo procesui galinti suteikti ,,gylį“ ir mastą. Jei būtų užtikrinamas vadovavimas ir valdymas, tinklai, kuriuose bendradarbiavimas derinamas su konkurencija, galėtų atlikti gyvybiškai svarbų vaidmenį kuriant aukščiausio lygio mokyklas.“ – taip cituodama pasaulinio garso švietėjų mintis projekto sumanymą prieš metus pristatė Utenos švietimo centro direktorė Vitalija Bujanauskienė. Daugiau nei metus dalyvavę mokymuose Raguvos gimnazijos mokytojai suprato, kad tik bendradarbiaudami su kitais, dalindamiesi patirtimi gali atpažinti ir išspręsti iškylančias problemas.

BMT – puiki galimybė suprasti, kad problemų kyla visiems, tai natūralu, tik reikia išmokti jas spręsti. Supratome, kad negalima vienu metu aprėpti daug, reikia problemą ,,susisiaurinti‘, įvertinti savo galimybes. Būtina, kad tame procese dalyvautų visas kolektyvas. Projekto koordinatoriai pasiūlė įvairiausių metodų, kurie labai žaismingi, įtraukiantys, veiksmingi. Patys juos taikėme ir stebėjome, kaip mokyklų komandos mokosi problemų sprendimo žingsnių, kaip įsivertina savo mokyklą kaip besimokančią organizaciją. Supratome, kad pasiryžimas spręsti problemą – tai pasiryžimas keistis, o efektyvus problemų sprendimas – prielaida sėkmingam mokymuisi.

BMT projektas skatina veiksmingą bendravimą ir bendradarbiavimą mokantis. Dirbdami komandoje, išmokę susitarti galime greičiau ir lengviau  pasiekti norimo rezultato. Projekto dalyviai suprato, kad nėra ,,sunkių“ žmonių, žmonės yra skirtingi.

Dalyvaudami projekte turėjome galimybę pagilinti žinias apie lyderystės sampratą. Koordinatoriai pabrėžė, kad mokyklose galime kalbėti apie lyderystę, kurią apibrėžia veikla, o ne formalios užimamos pareigos. Išmokome atskirti lyderiavimą nuo vadovavimo: lyderiavimas yra vertybė, vadovavimas – ne. Tikro lyderio tikslas ne eiti pirmam, bet skatinti eiti visus prieš save. Lyderis ne tas, kuris pritampa prie visų, bet tas, kurio sumanymams visi pritaria.

Manau, pakako argumentų, kad įsitikintumėte, jog mokytis  irgi gali būti tikrai įdomu. Jei būtų galimybių – stenkitės pakliūti į tokį tinklą.

 

Violeta Žudienė,

Raguvos gimnazijos mokytoja, BMT komandos narė

Nuotraukoje BMT Panevėžio r. Raguvos gimnazijos komanda:

direktorė Asta Sakalauskienė

rusų kalbos mokytoja Jolanta Kairytė

lietuvių kalbos mokytoja Violeta Žudienė

bibliotekininkė Dalia Karaliūnienė

direktorės pavaduotoja Aurelija Petrauskienė

  1. Dar nėra komentarų.
(nebus skelbiama)